4 טיפים שחשוב להכיר לעבודה יעילה מהבית

שנת 2020 הביאה איתה קורונה, אבל זה ממש לא היה השינוי היחיד בסביבה התעסוקתית. בעצם, בארגונים רבים אין שום סיבה שלא להגדיל את שיעור העובדים מהבית – וגם במקרים של עצמאים ו”עסקים של אדם אחד”, העבודה מהבית מול לקוחות שונים היא לפעמים ברכה.

בניגוד לעבודה במשרד בתצורה שכולנו מכירים – עבודה מהבית נמדדת לפי תוצאות (ולא לפי שעות). על כן, אתם כנראה פחות תשבו מול המיילים ותראו את הסרטונים הקצרים והמצחיקים שאתם אוהבים – והרבה יותר תחפשו פורמטים יעילים, שיעזרו להשיג יותר עבודה בפחות זמן.

מה שחשוב לדעת על עבודה מהבית, הוא שאתם חייבים להקפיד על אבזור טכנולוגי שיעזור לספק את העבודה אתמול, ממש כמו שהבוס שלכם אוהב. קבלו ארבעה טיפים שיעזרו לכם לעמוד בקצב – כשאתם לובשים את הפיג’מה שלכם.

#1 – כמו הממשלה, גם אתם חייבים להשקיע בתשתיות

אם אתם הולכים לעבוד מהבית – אתם חייבים להשיג לעצמכם אינטרנט מהיר בפס רחב, שיגיע היטב לאזור העבודה שלכם (במשרד, בממ”ד או בקומת הגג). אגב, אם אתם עובדים כשכירים במקום עבודה מסודר, תשאלו. אולי תגלו שהעבודה משלמת לכם על חשבון האינטרנט, גם כשהוא האינטרנט הכי מפנק, וגם כשהוא בשירות כל הבית.

#2 – תהיו זמינים לשאלות

זה לא משנה אם הבוס שלכם הוא בן 50 או בן 18, אם הוא מדור ה – X או מילניאל – הוא ירצה לבחון את הזמינות שלכם וגם לראות את זיו פניכם מידי פעם, ככל הנראה. על כן, דאגו שאתם מצויידים בפלטפורמות שיאפשרו לו להשיג אתכם בקלות בשעות העבודה. זה יכול להיות דרך אפליקציית ZOOM, בוואטסאפ או דרך Microsoft Teams – העיקר שתהיו שם כשאתם מצופים לכך, שתגיבו מהר ושהתקשורת לא תיתקע באמצע.

#3 – עובדים רחוק, מרגישים קרוב

פלטפורמות עדכניות לניהול העבודה בארגון נוטות לאפשר גם כניסה מרחוק ועבודה בענן – השתדלו לזרום עם שיטת העבודה הזו, לעבוד בענן (כך שתוכלו לגשת לכל החומרים הנדרשים, מכל מקום בעולם) ולאפשר גישה לאזורי העבודה שלכם עבור מי שהמידע עשוי להיות רלוונטי עבורו.

#4 – שימו לב שהילדים שלכם לבושים

גם אם אתם עובדים מהמשרד, בשעות הערב, כשאתם מצפים לקבל את השקט והסביבה הרשמית הנדרשת לקיום ישיבה עסקית – אתם עשויים להיות מופתעים כשבן החמש שלכם פתאום מופיע מאחור בתחתונים ושופך את השוקו שלו על המסך או דורש שתעזרו לו למצוא את הדובון שלו – עכשיו. זה נקרה ניהול זמן, וזה חשוב לא פחות מניהול פלטפורמות מתקדמות כשאתם עובדים מהבית. אם יש ילדים שעשויים להופיע באמצע פגישה חשובה – דאגו שיהיה שם מישהו אחר שיעזור להם עם כל תשומת הלב.

מאמרים נוספים

נגישות