איך לנצל טרנספורמציה דיגיטלית כדי להגדיל את רווחיות העסק שלכם בעולם שאחרי הקורונה?

מגפת הקורונה טרפה את הקלפים במובנים רבים. כמו כל מגיפה, גם הקורונה, בדרך כזו או אחרת, צפויה להניח לנו לבסוף והשאלה הנשאלת היא באיזה מצב יימצא העסק שלכם בעולם הפוסט קורונה? עולם דומה לזה שהותרנו מאחור בתחילת שנת 2020 אך גם שונה ממנו בשלל דרכים.
אחד התהליכים שמגפת הקורונה האיצה הוא טרנספורמציה דיגיטלית של בתי עסק. גם לפני הקורונה ידעו מנהלים ובעלי עסקים שכדי להישאר תחרותיים עליהם לייעל את פעילות בית העסק באמצעים טכנולוגיים. הקורונה אילצה את כולנו למצוא פתרונות לעבודה מרחוק, ביצוע מקוון של רכישות, הזמנת משלוחים, הטמעת אוטומציה, העברת מסדי נתונים לענן תוך הענקת גישה מוגבלת אליהם ועוד.

הציבו מטרות וערכו תכנית עבודה להשגתן

כדי שבסופו של יום מגפת הקורונה תותיר את העסק שלכם חזק יותר חשוב להגדיר מטרות בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית שלו. יש לזהות את הדברים החשובים ביותר שברצונכם לשפר באמצעות טרנספורמציה זו, כך למשל ייתכן וקשרי לקוחות נשענו בעבר על פגישות פנים אל פנים ואילו בעולם של אחרי מגפת הקורונה עליכם לתחזק ערוצי תקשורת חלופיים עם לקוחות, ספקים, קבלני משנה, עובדים הממשיכים לבצע מלאכתם מן הבית ועוד.
לאחר הגדרת מטרותיכם ועריכתן ברשימה לפי סדר חשיבותן יש לקבוע תכנית פעולה שתאפשר לכם להשיג מטרות אלה במהירות וביעילות מרבית.

האצת מעבר למחשוב ענן

ביזור פעילות העסק, למשל בשל עבודה מהבית, מגבירה את הצורך לאפשר גישה פשוטה למידע ממקומות גיאוגרפיים שונים. מעבר למחשוב ענן (הנתונים אינם נאגרים במחשב הניצב אצלכם בבית העסק אלא בשרתים וירטואליים במרחבי הרשת) הופך חיוני ואם טרם התחלתם מהלך כזה בבית העסק שלכם עכשיו הזמן לעשות זאת.

ודאו שנעשה שימוש במערך הדיגיטלי שאתם מפתחים

אחד התנאים לטרנספורמציה דיגיטלית יעילה ומוצלחת הוא שמי שהמערך המוקם מיועד להם אכן יעשו בו שימוש. מצב כזה אפשרי רק אם המערכות החדשות ידידותיות מספיק אולם גם במקרים כאלה מוכרחים לוודא שהגורמים הרלוונטיים אכן מותירים מאחור את השיטות הישנות ועוברים לביצוע יעיל יותר בזכות הטרנספורמציה הדיגיטלית שאתם מנהיגים בבית העסק.

מאמרים נוספים

נגישות